Direktlänk till inlägg 3 december 2014

Utredning bokad!!!

Av syskonlangtan - 3 december 2014 15:14

Ja, nu har jag äntligen lyckats ta mig i kragen och bokat tid för utredning! Har skjutit på det, månad för månad, för att jag verkligen in i det sista hoppats på att slippa. Men nu är vi där, bara att inse. 22/1-15 drar det igång. Känns faktiskt som en otrolig lättnad att ha en bokad tid, att veta att vi är på väg framåt. Vare sig det är för att få ett svar på varför inget händer, eller att starta någon form av behandling, eller det värsta alternativet; att få veta att L kommer förbli ensambarn, så är det skönt att vara ett steg på vägen nu. Orkar inte må så här längre. Hela tiden leva mellan hopp och förtvivlan. Även om det allra värsta skulle inträffa; att det inte blir fler barn, så vill (och behöver) jag få veta nu. För att kunna ta hjälp att hantera och gå vidare. Mitt mående går mer och mer ut över både L och sambon, och jag vill få ett slut på det nu. Det dåliga samvetet, som kommer till följd av det, gör ju inte direkt saken bättre.

Men nu ska jag ju inte gå händelserna i förväg och "måla fan på väggen". Det kanske kommer gå jättebra och jag kanske är gravid innan sommaren :) Positiva tankar nu!

 
 
Ingen bild

gulliganmamman

4 december 2014 22:47

Heja dig, måste vara skönt att äntligen tagit tag i problemet och förhoppningsvis får ni ju svar och hjälp om det behövs. Försök nu slappna av och njuta av helgerna som kommer så blir det nya tag på det nya året sen <3

syskonlangtan

5 december 2014 15:37

Jobbar ju tyvärr i jul, så så mycket slappna av blir det inte :)
Ja, nu hoppas jag verkligen på svar. Ska börja med provtagning redan i början på januari, så det är snart igång :)

 
batmanbebis

batmanbebis

7 december 2014 00:20

åh va bra att ni fått tid för utredning.
vet många som inte får det om man redan har ett barn ihop.
lycka till!

http://batmanbebis.bloggplatsen.se

syskonlangtan

17 december 2014 15:06

Tack!
Jo, utredning får vi göra, men behöver vi sen hjälp så får vi betala själva. Har vänt oss till en privatklinik redan från början nu, då det ändå skulle vara dit vi fick vända oss för hjälp. Och så är det mycket kortare väntetider än via Landstinget.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av syskonlangtan - 20 juli 2020 11:08

Nu är jag på förlossningen och barnmorskan har precis tagit hål på hinnorna som första åtgärd. Kommer inget igång på det så blir det värkstimulerande dropp. ...

Av syskonlangtan - 20 juli 2020 09:47

Japp, då var det klart! Det blir igångsättning. Den stora frågan är nu bara när. Fullt på förlossningen i detta nu, men de trodde att de skulle kunna ordna fram en plats så att det blir redan idag. Sitter nu åter i väntrummet och väntar på besked om ...

Av syskonlangtan - 20 juli 2020 07:12


Ja, då var dagen här ändå. Den jag hoppats och trott på att få slippa. Men men, har under senaste veckan ändå accepterat att det skulle bli så här nu. Kl är 07 och vi är på väg in till sjukhuset. Får se vad denna dag har att erbjuda. Vet ju egentlige...

Av syskonlangtan - 18 juli 2020 16:08

Lite tätare uppdateringar så här på slutet. Har ju inget bättre för mig tydligen. Igår målade vi hela entrén (som borde ha gjorts redan förra året). Så skönt att ha fått det gjort nu, men helt sjukt att jag satt där i v 41 och gjorde det. Hade aldrig...

Av syskonlangtan - 16 juli 2020 18:22


Jahaja!! Hit hade jag ju verkligen hoppats på att slippa komma. Såklart att den tredje (och sista) graviditeten skulle vara längst. Har haft små känningar till och från i flera dagar, men inget som vill dra igång, utan det bara stannar upp efter ett ...

Presentation


29 år, sambo, mamma till nybliven 2-åring. Denna blogg kommer främst att handla om vår resa till ett efterlängtat syskon.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22 23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards