Alla inlägg under maj 2015

Av syskonlangtan - 31 maj 2015 18:23

..... i förra inlägget skulle såklart vara smileys! Glömde bort att det inte går så bra att göra emojis här :)

Av syskonlangtan - 31 maj 2015 18:21

Har ända sedan L föddes, när jag försökt påpeka nåt om mors dag, fått höra att: "du är ju inte min mamma" från sambon. Tänkte ju att man kanske kunde visa extra uppskattning att jag är hans barns mamma ändå, men fine. Slutade då oxå att ge honom Fars dags-presenter. Idag på fm var han och L iväg och handlade och när de kom hem stod L med ett stort leende och en bukett blommor i handen och sa: "grattis på Mors dag!" L vet ju inte riktigt innebörden i det alls, men tårarna bara sprutade på mig då ? Blev oerhört rörd och hade verkligen inte förväntat mig det. Blev väldigt glad iaf!

Min mamma är bortrest samt att jag ju jobbar, så hon får vänta och bli firad en annan dag ?

Av syskonlangtan - 30 maj 2015 23:45

Jobbade första dagen igår efter 4 dagars ledighet. Var hur lugnt som helst och behövde inte göra många knop och det kändes bra i kroppen. Men idag!!! Fortfarande lugnt på jobbet men räcker med gårdagen för att min kropp ska skrika! Ser verkligen inte fram emot ännu en dag imorgon, lugnt eller ej. Får nog kanske börja ta och se mig besegrad. Ska nog inte jobba så mycket mer. Har nu dessutom bara en ledig dag (måndag) innan jag jobbar igen. Hinner inte vila upp mig det minsta på bara 1 dag längre.

Av syskonlangtan - 29 maj 2015 10:04

Ny vecka igen! Inleder den med en jobbhelg. Får se hur det känns i kroppen efter den. Har varit jobbigt till och från trots att jag varit ledig i 4 dagar nu. Börjat tveka på att jag klarar jobba så länge till. Får ta upp det med BM på måndag igen.

Av syskonlangtan - 27 maj 2015 10:16

Ja, begäret tog över och jag köpte här om veckan en ny vagn iaf ;) Blev en begagnad Brio Smile -13 och jag är supernöjd! Det enda problemet verkar vara att bromsen inte bromsar som den ska. Den bromsar bara ena bakhjulet. Vet att detta är ett väldigt vanligt problem på modellerna från 2013. Men ska köpa en ny broms och försöka byta ut den själv.

Av syskonlangtan - 27 maj 2015 10:09

Var på första besöket hos BM, sen inskrivningen, i måndags. Det gick bra, var en jätteduktig BM-student som jag fick träffa (som jag dessutom själv haft som student när hon pluggade till sjuksköterska). Var supermysigt att få höra hjärtljuden <3 Men den låg och försökte gömma sig, så de var inte allt för lätta att hitta ;) Men till slut fick vi höra stabila 145 slag/min <3
BT ligger än så länge fortfarande bra, men kommer att få gå på mycket tätare kontroller mot slutet pga havandeskapsförgiftningen jag fick sist.
SF-måttet låg över gränsen för det normala, så det blir ny kontroll redan nästa måndag. Har magen växt ännu mer då så blir det glukosbelastning och troligtvis ett nytt ultraljud för att kolla fostervattenmängden. Men den var inte oroliga och det är inte jag heller.
Sen frågade hon om jag tänkt mycket över den kommande förlossningen och jag fick väl erkänna lite för mig själv att jag fortfarande förtränger den biten. Hade ju en väldigt komplicerad förlossning sist, långdraget och mycket komplikationer, men än så länge känner jag mig inte så rädd inför nästa. Men tror nog att det kan komma senare. Insåg ju först igår att det faktiskt bara är 3(!!!) månader kvar! Har känts som att det är mycket längre än så. Och om jag dessutom nu skulle få havandeskapsförgiftning igen, så kanske det blir ännu kortare än så. Hon började prata om Aurora-samtal men det kändes fortfarande så avlägset att jag tackade nej i nuläget. Ju mer jag tänkt på det sen i måndags, desto mer börjar jag tycka att det kanske kan vara en bra idé iaf. Ska nog ta upp det igen om inte på måndag så åtminstone besöket efter. Med allt som hände förra gången så kände jag mig ändå alltid trygg. Mycket bra och professionell personal runt omkring mig hela tiden. Men det jag är riktigt rädd för, så är det att spricka upp så där mycket igen. Sprack hela vägen och även väldigt djupt inuti. Blir nog bra med Aurora-samtal iaf.

Foglossningen blir värre och värre, men jobbar fortfarande 80%. Det blir dock svårare och svårare att göra mitt jobb :( BM pratade sjukskrivning redan nu, men jag kände att jag ville försöka ett tag till ändå. Tar en vecka i taget. Men kommer nog inte kunna jobba ända fram till semestern som det egentligen är tänkt. Det är ju 4,5 vecka kvar till dess och redan nu är jag fastbunden i soffan i stort sett all ledig tid. Inte så roligt, varken för mig eller för L. Får som sagt ta en dag/vecka i taget.

Av syskonlangtan - 19 maj 2015 12:19

Snart nere på tvåsiffrigt!!! :)

Av syskonlangtan - 15 maj 2015 13:49

Ännu en vecka avklarad :) Är ledig nästan hela "långhelgen" (förutom att jag hoppar in och jobbar extra på söndag). Vi har dessutom besök av svägerskan med familj ända sen igår. Himmelriket för L att få busa med sina kusiner hela dagarna :) Just nu har jag dock fått en stund för mig själv (det behövs vill jag lova). Älskar att ha dem här med liv och rörelse hela tiden, men mina krafter är verkligen lika med 0 just nu. Har glömt att ta mina järntabletter i typ en vecka nu och det märks :( Måste komma ihåg dem ikväll!!! Orkar inte vara så här trött. Igår sov jag middag igen. Det har jag inte gjort sen den där extrema tröttheten i början av graviditeten.

Med foglossningen går det bra de flesta dagarna nu. Men visst känns det när det blir för mycket. Använder foglossningsbältet på jobbet nu iaf. När jag väl har det påminna tycker jag inte att det känns som att det gör så stor skillnad, men när jag tar av mig det känner jag att det visst gjort det :)

I övrigt mår jag ganska bra ändå nu. Den här veckan har jag dock börjat få halsbränna :( Mindre kul! Har verkligen aldrig det annars, bara när jag är gravid, så det är ovant. Men har inte varit så illa att jag behövt ta något mot det. Förra grav när halsbrännan kom (mycket senare än nu) så räckte det med att jag köpte hem Gaviscon så blev det bättre :) Tror jag behövde ta max en el två gånger. Så jag får väl ta och köpa hem det nu igen :)
Det både känns (och syns!) att magen växer rejält nu. Känner ofta att det är ont om plats nu och får dagligen någon gång jobbigt att andas när jag sitter eller ligger ner.

Presentation


29 år, sambo, mamma till nybliven 2-åring. Denna blogg kommer främst att handla om vår resa till ett efterlängtat syskon.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards