Alla inlägg under april 2015

Av syskonlangtan - 30 april 2015 09:28

Idag är det 4 år sedan vi förlovade oss <3 Det firar vi genom att åka bort och bo på hotell och bara ha det mysigt. L är hos mormor under tiden. Första gången jag är ifrån henne så här länge, känns redan lite konstigt. Mormor hämtade henne redan igår kväll (när jag jobbade) så har redan nu varit borta från henne i ett dygn. Vi hämtar henne först på söndag sen.
Iaf då, första natten/morgonen på vääääldigt länge där jag kan sova ut ordentligt. Vaknar iaf före 8! Varför? Jaja, har iaf legat kvar och dragit mig istället för att gå upp :) Sambon jobbar, så jag har det helt lugnt och tyst runt mig :) Ska ta en riktig mysfrukost med mig själv strax. Sen packa lite och så åker vi iväg när han kommit hem efter lunch. Ska bli riktigt skönt att komma iväg.
Ha en bra Valborg alla där ute!!!

Av syskonlangtan - 29 april 2015 22:24

kvar till BF!!! Längtar efter mitt lill* knyte <3

Av syskonlangtan - 25 april 2015 23:01

Hade inte känt några rörelser alls från bebisen på nästan hela dagen idag, och dessutom haft konstigt ont och det har stramat och spänt mer än vanligt och mer sammandragningar än vanligt. Detta trots att allt jag gjort var att ta det lugnt. Började kännas lite olustigt fram mot eftermiddagen då jag fortfarande inte känt nån rörelse, men runt 16-tiden kom det! Sååå skönt när den väl satte igång och sparka! Och allt det andra med magen gick tillbaka till att kännas som vanligt oxå. Men OJ vad man hinner tänka mycket när det blir så här! Min lilla plutt! Hoppas verkligen du mår bra där inne <3

Av syskonlangtan - 24 april 2015 08:55

Ny vecka igen ;) Har sagt det förut och jag säger det igen: Det går sjukt fort nu! Vart tar tiden vägen? Så mycket som jag vill hinna få gjort innan bebis kommer, men kommer ju inte ens hinna hälften om det ska gå så här fort ;)
Mår iaf bra fortfarande. Visst känner jag av fogarna mer och mer, men de allra flesta "vanliga" dagar känner jag inget. Bara när det blir för mycket, och tack och lov har det varit lugnare på jobbet igen nu oxå, så det har gått bra. Fick hem mitt foglossningsbälte jag beställt men måste skicka tillbaka det. Det var för litet :( Men när jag provade det så kändes det ändå bra, så jag tror på det här (bara jag får hem rätt storlek). Hade nog inte ens beställt det om det inte varit för att det var 50% på det just nu. 199kr känns överkomligt, men för 399kr hade jag nog backat och försökt hitta annan lösning.
Det är fullt med cirkuskonster dagligen i magen nu. En riktigt livlig krabat där inne :) Igår kväll lyckades vi tajma in det så pappan fick känna på det hela oxå ;) Annars har den varit busig nog och lugnat sig så fort pappan har försökt att känna. Men igår, som sagt, fick han känna på det rejält ;)

Av syskonlangtan - 19 april 2015 08:27

Och hej foglossning! Jag hade gärna varit utan dig den här gången oxå! Men men. Går bra för det mesta, men är det minsta lilla för tungt på jobbet blir det jättejobbigt. Har i veckan iaf lyckats säga ifrån hyfsat och kunnat undvika mycket av de tunga lyften och så, men att undvika det helt är ju typ omöjligt. Det är dessutom svårt ibland att tänka sig för FÖRE. Jag har ju oftast inte ont hela tiden, utan får ont först EFTER att jag gjort något jag inte borde. Så svårt att komma ihåg att låta bli ibland då. Men börjar lära mig iaf ;) Jag får även rätt ofta ett tryck neråt i magen och sammandragningar i samband med det, ffa vid ansträngningar. Är riktigt obehagligt emellanåt faktiskt. Detta är helt och hållet nytt för mig och inget alls jag kände förra graviditeten. Har även börjat få mer och mer problem med magen nu. Jäkla järntabletter! Tack och lov behöver jag inte ta lika mycket denna gången,en det räcker till för att magen ska börja stöka. Ska börja med att prova Laktulos dagligen nu och hjälper inte det så får jag nog kontakta BM och få något annat. Jag vägrar ha det lika som jag hade sist! Har ringt och bokat tid hos BM nu förresten. Första besöket sen inskrivningen. Det blev inte förrän 25/5! Känns som eeevigheter dit! Vill ju få höra hjärtljuden snart ju :( Kommer iaf redan vara i v 27 då, så det känns väldigt sent, men hon hade semester veckan före så det fick bli så.
Börjar mer och mer kunna känna sparkarna även på utsidan nu :) Sååå mysigt. Sambon har inte lyckats känna än dock. Bebisen är som mest aktiv runt midnatt och då har sambon redan sovit nu i veckan ;)

Av syskonlangtan - 12 april 2015 13:17

Är nu i v 21. Hade en fruktansvärt hemskt tung dag på jobbet i torsdags, och det kändes på fredagen vill jag lova! Hade så ont i bäckenet att jag hade jättejobbigt att gå. Men jag vet ihop och jobbade iaf, om än med lite svårigheter. Fick ta hjälp av mina kollegor i mycket. Klarade inte av lyft och kunde knappt ens dra en säng. Men 2 dagars vila nu verkar ha gjort susen. Har inte ont just nu iaf. Blev så paff själv av att jag fick så ont. Hade inga problem alls (förrän kanske lite precis mot slutet) förra graviditeten. Blir jobbigt att jobba ända till sommaren om det ska bli så här varje gång det är tungt på jobbet (vilket det är typ 80% av tiden just nu, med alldeles för tung arbetsbelastning och alldeles för lite personal). Får väl se hur det går. Det blir som det blir, bara att finna sig i.

Av syskonlangtan - 9 april 2015 05:44

Som jag längtat efter denna milstolpe!! Att få se det stå 50%. 140 dagar avklarade, 140 dagar kvar.

Av syskonlangtan - 8 april 2015 20:01

Allt såg finfint ut på RUL idag!!! Var nära att vi fick en ny tid då bebisen inte var så samarbetsvillig till att visa allt, men till slut fick BM till det och kunde se allt. Inga konstigheter alls och den hade växt bra sen sist, så BF 28/8 kvarstår. Fick en fin profilbild men den låg så till att den inte ville gå med på nån helkroppsbild. Har ju en sån redan från KUB, så det kändes bra ändå. Längtar som bara den efter bebisen nu!!! På fredag har exakt halva tiden gått!

Presentation


29 år, sambo, mamma till nybliven 2-åring. Denna blogg kommer främst att handla om vår resa till ett efterlängtat syskon.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards