Alla inlägg under mars 2019

Av syskonlangtan - 11 mars 2019 21:56

VUL idag bekräftade mina farhågor. Ännu ett MA. Fanns ett foster denna gång, men det var alldeles för litet för veckan och det fanns inga hjärtslag. Ska på ny kontroll om 1 v, men mitt hopp är ute för denna graviditet. Andra MA på rad och börjar undra om det inte är meningen att vi ska få vår 3:a alls.

Av syskonlangtan - 10 mars 2019 19:48

Blir bara en kortis idag. Fostret är nu lika stort som ett körsbär och 20% av graviditeten är avklarad.
Har mått ung lika denna veckan som förra veckan. Kanske liiite mindre illamående under helgen bara och brösten ömmar inte så mycket längre. Men trött är jag! Har iaf överlevt tors-sön helt själv med barnen, trots jobb och måendet. Klapp på axeln för det. Fast det är just det, jag har överlevt, varken mer eller mindre. Tror inte barnen haft den roligaste tiden direkt.

Imorgon är det dags. Då får jag veta, svart på vitt, om det finns något liv inne i magen eller ej. Så blir en liten uppdatering imorgon igen oavsett. Kommer behöva skriva av mig vare sig det är positivt eller negativt.

V 8

Av syskonlangtan - 3 mars 2019 19:24

Då var jag inne i v 8 och fostret är numer lika stort som ett hallon.
Illamåendet börjar ta över ALLT! Jag kräks inte, men är illamående precis hela tiden. Endast när jag sover som jag slipper det. Jag mår illa för att jag är hungrig, jag äter (väääääldigt olika från dag till dag, timme till timme, vad jag känner att jag vill/kan äta), illamåendet lindras i kanske nån minut men är tillbaka igen innan jag ens ätit upp. Sen sitter jag med mat ända upp i halsen, oavsett om jag ätit mycket eller lite, och det känns som att jag ska spricka. Precis samtidigt som denna känsla, så kan jag fortfarande känna hunger. Mycket märkligt tillstånd. Minns att jag varit så här hungrig tidigare graviditeter också, men minns inte känslan av att det konstant även känns fullt i magen. Extremt svullen i magen och det trycker uppåt. Precis samma känsla som när man är höggravid och bebisen gör det trångt.
Brösten ömmar olika från dag till dag. Vissa dagar är det så jag nästan hoppar till bara av att jag själv kommer åt, och vissa dagar ömmar det bara lite i bröstvårtorna.
Just för tillfället har jag inte känt av så mycket växtvärk i magen. Bara någon enstaka gång.
Tröttheten ska vi inte prata om! Lediga dagar är jag fastlåst i soffan och orkar INGENTING! Ska vara själv med barnen tors-sön och bävar verkligen efter det i nuläget. Sover middag varje dag jag är ledig. Hinner inte det de dagar jag jobbar, men skulle nog behöva det då också egentligen.
Iom att jag rör mig mycket mindre just nu, i kombination med att jag inte klarar att dricka kaffe, så är det ju ingen vidare bra fart på min mage heller.

Det var en liten uppdatering från v 8. Nu är det bara ca 1 v kvar tills vi får se om det nu gömmer sig något litet hallon med ett hjärta som slår där inne <3

Presentation


29 år, sambo, mamma till nybliven 2-åring. Denna blogg kommer främst att handla om vår resa till ett efterlängtat syskon.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards