Alla inlägg under mars 2015

Av syskonlangtan - 27 mars 2015 09:28

Då går vi in i v 19 idag då :) För varje vecka som går känns det mer och mer verkligt och mer och mer fantastiskt! Nu är det daglig aktivitet i min mage och bebisen buffar och har sig :) Så skönt att få den bekräftelsen dagligen nu, att den är där och den lever och mår bra. Ca 1,5 v kvar till RUL nu, så får snart se det lill* livet igen oxå <3 Vi tänker inte ta reda på kön den här gången heller. Klart man ät jättenyfiken, men vill gärna vara det ända in i det sista. Och jag måste erkänna att jag gillar alla andras spekulationer och gissningar oxå ;)

Sen vet jag ju att det kan visa sig vara fel man sett ändå. Vet en som fick veta på RUL att de väntade en pojke och då halva graviditeten redan hade en "identitet" på bebisen. Han hade namn och allt var inhandlat till just honom och så. Men ut tittade en liten tjej istället :) Föräldrarna var såklart lika glada för det, men de blev lite chockade. Mamman har sagt efteråt att hon än idag, hur mycket hon än älskar sin dotter, även kan sörja pojken som aldrig kom. Så verklig var han för dem redan i magen.

Fick frågan, eller snarare påståendet, häromdagen, av en kollega som rakt ut frågade om jag var gravid, börjar visst synas nu ;) , att nu vill ni väl ha en pojke!? Så ni har en av varje. Blir lite irriterad över sånt faktiskt. Klart det skulle vara kul med en pojke eftersom vi har en dotter, men är ju inte därför vi kämpat så för att bli gravida! Vi har kämpat för ett barn, ett syskon, oavsett kön. Blir precis lika glad för en flicka som för en pojke. Ännu en anledning till att jag känner att jag inte behöver ta reda på på RUL vad det är. Det spelar ju ingen roll för oss. Allt jag vill veta är att det är en frisk bebis som mår bra!

Magen växer så det knakar nu! Försöker igen att lägga in lite bilder i inlägget, så får vi se om det går nu.

<3

Av syskonlangtan - 23 mars 2015 22:58

[Bild]

Av syskonlangtan - 23 mars 2015 21:15

Går ju inte att ladda upp bilder alls för tillfället :( Får försöka en annan dag :(

Av syskonlangtan - 23 mars 2015 21:12

Märkligt! Bilden kom inte med :( Provar igen då :)

[Bild]

Av syskonlangtan - 23 mars 2015 21:09

Här är magen nu i v 18 :)

[Bild]

Av syskonlangtan - 20 mars 2015 10:03

Ny vecka igen! 18(!!!), hur gick det till?! Det går grymt fort nu!! Mindre än 3 veckor kvar till RUL helt plötsligt! Det som nyss var så himla långt kvar. Känner av bebisen då och då. Inte riktigt varje dag, men de flesta iaf. Främst på kvällarna i soffan eller en stund när jag jag gått och lagt mig, som jag känner den "buffa".
Blir ett kort inlägg idag, då jag inte har så mycket nytt att skriva :)
Längtar till 8:e april!!!

[Bild]

Av syskonlangtan - 15 mars 2015 08:12

Veckan har inletts med sjukdom. Feber, hosta och snorigt, hela familjen har legat. Sambon var hemma redan från i måndags, jag jobbade mån-tis (ledig ons) och har sen varit hemma tors-fre. L fick vara hemma med sambon i början av veckan och blev sen sjuk samtidigt som mig oxå. Jag är på bättringsvägen, ingen feber längre, men blir nog hemma nån dag till. Har alldeles för många gånger gjort misstaget att gå tillbaka till jobbet för tidigt och åker då på nåt snart igen. Nu ska jag vara FRISK innan jag går tillbaka. L påbörjade en ny omgång med feber igår, så blir inget dagis iaf i början på veckan ändå. För övrigt så sover L fortfarande när jag nu ligger och skriver det här. Pappan har gått upp och jag ligger oxå vaken medans L sover. Det händer INTE ofta kan jag tala om ;) Stackarn är väl utmattad av febern. Hade 39,7 igår kväll.

Iaf då, v 17!!!! Jäklar vad tiden går fort nu! Igår kväll fick jag ÄNTLIGEN känna bebisen igen! Ingen tvekan om vad det var jag kände! Sååå mysigt! Hoppas det inte dröjer allt för länge tills jag får känna igen. Vet att det kunde gå ett tag emellan jag kände nåt, i början, med L. Men det var klart och tydligt bebis-sprattel jag kände igår kväll :) Som jag längtat efter det!
Nu har över 40% av graviditeten gått! Börjar närma oss halvvägs :)

Av syskonlangtan - 6 mars 2015 09:08

Då går jag in i ännu en ny vecka, v 16! Tiden går rätt fort nu måste jag säga ;) Har inte känt något mer "fladder" i magen (vad jag märkt iaf) och längtar verkligen såå mycket tills det börjar "på riktigt". Känns så mycket tryggare då. Är fortfarande orolig till och från att något ska gå fel. Fick rejäla hugg i magen igår och blir ju såklart nojjig direkt då. Men när det gått över och jag tänkte efter så insåg jag att det nog bara var sammandragningar ändå. Hade jag kunnat känna bebisen ordentligt hade jag ju inte behövt fundera. Är ju ändå andra barnet, så hoppas verkligen att jag får börja känna nåt snart. Med L kände jag inget alls förrän i v 20-21.

Presentation


29 år, sambo, mamma till nybliven 2-åring. Denna blogg kommer främst att handla om vår resa till ett efterlängtat syskon.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards