Alla inlägg under juni 2015

Av syskonlangtan - 30 juni 2015 14:28

i Juni! Imorgon är det redan Juli och då är det ju väldigt nära Augusti :) Hoppas bara att jag inte behöver vänta ända till September innan vi får träffa vår nya familjemedlem <3 Sådär en 2 veckor innan BF, mitten på aug, skulle vara alldeles lagom tycker jag.
Nu har L himmelrike här hemma ett par dagar då kusinerna är på besök. Trots att det blir (mycket) mer livat så passar det mamman väldigt bra oxå :) Ställs inte lika mycket krav på att jag ska vara med och leka då :) Och jag behöver heller inte få dåligt samvete över att det blir väldigt mycket tv och iPad annars, då orken inte längre är på min sida.

Av syskonlangtan - 29 juni 2015 14:52

Nu är jag äntligen ledig!!! Först semester och så graviditetsledigt på det! Sen börjar ju ett nytt "jobb" när liten tittat ut <3
Har varit en hemsk helg att jobba på alla sätt och är sååå glad att det är över. Varit fruktansvärt varmt och svettigt och alldeles för mycket att göra. Lite snopet sen att första semesterdagen är mulen och blåsig igen :( Men ska INTE klaga! Det ska ju bli jättefint och jättevarmt, så kanske bara är skönt att ha en "mellandag" :)

Av syskonlangtan - 27 juni 2015 11:18

att åka till jobbet! NOT!!! Trodde det skulle kännas ok när det nu bara är 2 pass kvar, men det tar verkligen emot idag ändå :( Jaja, snart är det över och kan lägga till mig på listan över semesterfirare ;)

Av syskonlangtan - 26 juni 2015 16:44

Bara 2 månader kvar nu, tills vi får träffa vårt underverk :) Längtar! Men hoppas på att få kunna njuta lite av sommaren först ;) Om det nu blir nån. Känns ju inte riktigt så just nu iaf.
Imorgon är det dags att jobba igen efter att ha varit hemma i över 1 vecka. Får se hur det går. Idag blev jag tvungen att dammsuga, då jag tappade ett glas i golvet, och det krävdes inte mer än det för att mina höfter skulle göra svinont :( Men det är bara 2 pass nu. Får väl grina mig igenom timmarna om det behövs ;)
Börjar faktiskt bli lite orolig för sommarens planer. Har bara tänkt att det är jobbet som tagit för mycket av mig, men hur blir det med heldagar på Kolmården och Furuvik och liknande? Tror sambon och L får gå runt mycket själva tyvärr medans jag måste vila ofta. Men det får väl vara så då, inte mycket att göra åt.

Av syskonlangtan - 23 juni 2015 13:06

Blev till slut så. Jag sjukskrev mig själv i torsdags. Gick hem tidigare på onsdagen med en rätt uppgiven känsla. Kände bara rätt och slätt att: det är inte värt det längre! Var då hemma på torsdagen liggandes i soffan. Midsommarafton åkte vi till svägerskan med familj i Järvsö och spenderade helgen med dem. Himmelriket för en trött och sliten gravid mamma (och hennes energiknippe till snart 3-åring). Lek och bus med kusinerna dagarna i ända gjorde att mamman kunde sova/vila MASSOR, och det var precis det som behövdes kände jag. En bra känsla i kroppen igen och bestämde mig för att inte bryta den direkt nu när den äntligen kommit, så sjukskrev mig i början på denna vecka oxå. Igår började jag äntligen se ljust på tillvaron igen. Har inte ens förstått hur sliten jag faktiskt varit och hur det påverkat mitt humör. Är ju glad igen nu. Visste inte ens om att jag inte var det innan. Så nu har jag 2 arbetspass kvar innan semester och graviditetsledigt och det är i helgen. Det kommer jag att klara! Sen är det bara full fokus på L, sommar, ledighet, vila och att förbereda inför bebisens ankomst :)

Av syskonlangtan - 15 juni 2015 15:47

Är nu i v 30! "Bara" 10 veckor kvar nu ;) Eller 73 dagar (det låter mindre). Är ledig idag efter att ha jobbat i helgen. Känns ok i kroppen när jag är ledig, men är riktigt jobbigt att jobba. Har 2 veckor kvar till semester/gravledigt nu. Får se om jag verkligen orkar med alla de passen. Försöker än iaf. Hade en läkartid imorgon för ev sjukskrivning men avbokade faktiskt den. Har så väldigt svårt att komma ifrån jobbet för att gå på den och känner att för den korta tid som är kvar är det inte ens värt allt krångel. Kan ju sjukskriva mig själv 1 vecka i värsta fall (och tänker göra det vid minsta lilla tveksamhet nu, tänker inte bita ihop och bara kämpa på, ingen tackar mig för det och speciellt inte min kropp).

Drömde här om natten att barnet kom tidigare. Fast det var inte barneT, det var barneN!!! Inte mindre än 7(!!!!) st ;) Hua Hua! Superkostig dröm, men så verklig på nåt sätt ändå. Var så arg i drömmen över att ha varit på 2 UL där de bara sett 1 barn och så kommer det ut 7 ;) Vilken mardröm :)

Av syskonlangtan - 10 juni 2015 00:00

Fick hem beslutet idag! Graviditetspenningen är beviljad! Var ganska säker på att den skulle bli det (samma jobb, samma läge som förra grav), men ändå skönt att ha fått det svart på vitt :) Tog knappt 1 vecka från att jag skickat in pappren tills jag hade beslutet i min hand :) Ibland går det undan.

Av syskonlangtan - 5 juni 2015 15:19

Och v 29 idag! Börja närma sig med stormsteg! Den här veckan har det känts riktigt bra i kroppen och är överlycklig över det! Som det känns nu kan jag absolut fortsätta jobba de 3 veckor som är kvar till semestern. Har samtidigt varit lugnare och bättre på jobbet, säkert därför det även känns bättre i kroppen. Just nu leker livet och allt känns underbart!!! Att det äntligen blivit bättre väder har nog en stor del av betydelsen i det. Har suttit ute och njutit i solen idag medan L lekt i sandlådan :)

Presentation


29 år, sambo, mamma till nybliven 2-åring. Denna blogg kommer främst att handla om vår resa till ett efterlängtat syskon.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards