Direktlänk till inlägg 30 oktober 2014

Mensen kom för 16:e gången :(

Av syskonlangtan - 30 oktober 2014 22:39

Ja, i måndags satte det igång med besked och även 16:e försöket är över. Nu blir det då alltså ett 17:e oxå. Trodde verkligen inte att jag skulle hamna här. Tog "bara" 8 försök med L men nu vill det sig bara inte :(
Försökt boka tid för utredning oxå, men det var lättare sagt än gjort. Skumma telefontider gör att det blir i stort sett omöjligt att få tag på de den här veckan och nästa vecka har jag bara en chans oxå. Får se hur det blir med det nu då. Vi kör väl på som vanligt under tiden iaf. Vi har ju ändå lyckats bli gravida en gång förut, så helt omöjligt ska det väl inte vara att bli det igen, eller!? Min största oro är att det hände något under förlossningen med L som gör det svårt nu. Var en väldigt komplicerad förlossning med mycket som gick "snett".
Nä, nu får jag försöka blicka framåt. Mot vårt 17:e försök. Som SKA lyckas!!! Börjat ta mina vitaminer och sånt igen. Inte gjort det på ett par månader då det känts som att det ändå inte spelar någon roll. Men nu ser jag positivt på det här igen (eller försöker verkligen iaf). Har tom pratat med sambon om vitaminer till honom med, och han var med på det direkt. Vet att det inte finns mycket vetenskap bakom vitaminer och naturläkemedel, vad gäller möjligheten att bli gravid, men försöka kan man ju alltid. Är ju inget som skadar iaf.

 
 
Ingen bild

gulliganmamman

31 oktober 2014 12:59

Faaan :( Trodde verkligen att det var er tur nu <3 Har läst nånstans att zink ska vara bra för mannen och naturligtvis avstå från alkohol och nikotin, framför allt det sistnämnda. Kramar om hårt och länge <3

syskonlangtan

31 oktober 2014 22:57

Har precis beställt hem zink till sambon :) Alkohol dricker vi väldigt sällan och nikotin förekommer inte alls, så inte mycket mer vi kan göra på den fronten tyvärr.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av syskonlangtan - 20 juli 2020 11:08

Nu är jag på förlossningen och barnmorskan har precis tagit hål på hinnorna som första åtgärd. Kommer inget igång på det så blir det värkstimulerande dropp. ...

Av syskonlangtan - 20 juli 2020 09:47

Japp, då var det klart! Det blir igångsättning. Den stora frågan är nu bara när. Fullt på förlossningen i detta nu, men de trodde att de skulle kunna ordna fram en plats så att det blir redan idag. Sitter nu åter i väntrummet och väntar på besked om ...

Av syskonlangtan - 20 juli 2020 07:12


Ja, då var dagen här ändå. Den jag hoppats och trott på att få slippa. Men men, har under senaste veckan ändå accepterat att det skulle bli så här nu. Kl är 07 och vi är på väg in till sjukhuset. Får se vad denna dag har att erbjuda. Vet ju egentlige...

Av syskonlangtan - 18 juli 2020 16:08

Lite tätare uppdateringar så här på slutet. Har ju inget bättre för mig tydligen. Igår målade vi hela entrén (som borde ha gjorts redan förra året). Så skönt att ha fått det gjort nu, men helt sjukt att jag satt där i v 41 och gjorde det. Hade aldrig...

Av syskonlangtan - 16 juli 2020 18:22


Jahaja!! Hit hade jag ju verkligen hoppats på att slippa komma. Såklart att den tredje (och sista) graviditeten skulle vara längst. Har haft små känningar till och från i flera dagar, men inget som vill dra igång, utan det bara stannar upp efter ett ...

Presentation


29 år, sambo, mamma till nybliven 2-åring. Denna blogg kommer främst att handla om vår resa till ett efterlängtat syskon.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<<
Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards