Direktlänk till inlägg 7 augusti 2015

v 38 och nästintill fixerad bebis!!!

Av syskonlangtan - 7 augusti 2015 15:59

Var hos BM idag. Allt såg fortfarande jättebra ut! Känns som att jag nog kanske slipper havandeskapsförgiftning denna gången ändå :) Blodtrycket ligger stabilt runt samma hela tiden och allt annat såg oxå bra ut. Blodvärde på 121 och jag kan fortsätta att äta järntabletter bara varannan dag ;) Det tackar magen för! SF-måttet låg nu på 37 (35 för 2v sedan) och har hoppat lite uppåt på kurvan igen, men det är väl där det ska ligga då det ju dippat lite förra mätningen istället. Bebisen ligger som den ska och huvudet är i stort sett fixerat, men något ruckbart fortfarande. Hjärtljuden låg lägre nu än vad de gjort under hela tiden innan (135 nu 145-150 innan), men inget onormalt. Gått upp 17(!!!!!!!!!!) kg hittills! Vad hände här!? Gick bara upp 13 kg totalt med L, så trodde verkligen inte jag skulle gå upp så här mycket nu. Men men, inget att hänga upp sig på, men väger nu exakt det jag vägde innan förlossningen med L (och då hade jag en högre startvikt än denna gången oxå).

Fick ny tid om 2 v men hon la leende till: "om ni inte redan fått bebis då".
VA!? Vad menar du liksom? Det är ju flera månader kvar! Eller!? Hur gick det här till?

 
 
Längtan

Längtan

7 augusti 2015 18:29

Ihhhhh!!!! Va härligt att du snart är i mål!! Är så avis!! ;). Jag är i vecka 28 nu... Tiden går i snigelfart ;)

Jag har oxå gått upp mer denna gången. Opsi opsi. Men men. Skit i det ;)

http://Www.ivantanpaettsyskon.blogg.se

syskonlangtan

7 augusti 2015 19:21

Det går fortare på slutet! Veckorna bara flyger iväg! :) Inte jättelångt kvar för dig heller :)

 
Ingen bild

gulliganmamman

8 augusti 2015 22:07

fin mage <3 saknar redan min lite ;) gick upp 15 den här gången och gått ner 11 redan (han är 3,5 v i dag) men sen har jag minst 15 till att gå ner men skönt att kunna hoppa i den "vanliga" garderoben igen. Hoppas du slipper gå över

syskonlangtan

9 augusti 2015 08:59

Ja, det hoppas verkligen jag med! Har en hel del sammandragningar till och från, som jag aldrig hade med L, så hoppas på att kroppen håller på att förbereda sig nu. Med L hade jag ju inte en enda känning på att nåt skulle vara på gång innan jag blev igångsatt på BF, så då hade jag nog under normala omständigheter gått över en del skulle jag tro.

Jag gick ju upp 13 kg med L och hade gått ner allt det ca 1 v efter förlossningen, men sen gick jag ju upp lite igen av att sitta fast i soffan ett par veckor ;) Hoppas på att gå ner åtminstone 2/3 av viktuppgången på ett smidigt sätt och sen kämpa med resten. Men ska inte börja tänka på det i första taget. Fokus ska (om jag mår bra denna gång) läggas på amning och att försöka få igång den denna gången.

 
Ingen bild

gulliganmamman

13 augusti 2015 14:21

Kan tipsa om luzernté och alkofri öl för att öka mjölkproduktionen

syskonlangtan

14 augusti 2015 10:28

Tack! Alkoholfri öl är ju inte helt fel ;) Vart köper man teet?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av syskonlangtan - 20 juli 2020 11:08

Nu är jag på förlossningen och barnmorskan har precis tagit hål på hinnorna som första åtgärd. Kommer inget igång på det så blir det värkstimulerande dropp. ...

Av syskonlangtan - 20 juli 2020 09:47

Japp, då var det klart! Det blir igångsättning. Den stora frågan är nu bara när. Fullt på förlossningen i detta nu, men de trodde att de skulle kunna ordna fram en plats så att det blir redan idag. Sitter nu åter i väntrummet och väntar på besked om ...

Av syskonlangtan - 20 juli 2020 07:12


Ja, då var dagen här ändå. Den jag hoppats och trott på att få slippa. Men men, har under senaste veckan ändå accepterat att det skulle bli så här nu. Kl är 07 och vi är på väg in till sjukhuset. Får se vad denna dag har att erbjuda. Vet ju egentlige...

Av syskonlangtan - 18 juli 2020 16:08

Lite tätare uppdateringar så här på slutet. Har ju inget bättre för mig tydligen. Igår målade vi hela entrén (som borde ha gjorts redan förra året). Så skönt att ha fått det gjort nu, men helt sjukt att jag satt där i v 41 och gjorde det. Hade aldrig...

Av syskonlangtan - 16 juli 2020 18:22


Jahaja!! Hit hade jag ju verkligen hoppats på att slippa komma. Såklart att den tredje (och sista) graviditeten skulle vara längst. Har haft små känningar till och från i flera dagar, men inget som vill dra igång, utan det bara stannar upp efter ett ...

Presentation


29 år, sambo, mamma till nybliven 2-åring. Denna blogg kommer främst att handla om vår resa till ett efterlängtat syskon.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards