Alla inlägg den 13 juni 2020

Av syskonlangtan - 13 juni 2020 14:17

Har visst varit väldigt dålig på att uppdatera här! Har varit mycket i huvudet, så har glömts bort. Nu är jag iaf i v 36 och har äntligen jobbat sista dagen! Nu har jag 4 v välbehövlig semester och sen går jag på föräldraledighet. Har fått börja äta Metformin för min graviditetsdiabetes då jag aldrig lyckades få ner mina fastevärden med bara kost och motion. Alla värden efter mat gick bra att få ner, men inte fastevärdena och de är stenhårda där. Så nu medicinerar jag, vilket betyder att jag kommer få stanna minst 1 dygn på BB efter förlossningen. För att bebisens blodsocker ska kontrolleras noggrant. Ska dessutom på ett TUL om 2 v. Om inte den visar en väldigt stor bebis (vilket jag inte tror) så kommer jag iaf få gå tiden ut innan igångsättning kommer på tal. Jag hoppas ju att denna bebis kan tänka sig att titta ut ca 1 v före BF. Det skulle kännas alldeles perfekt. Jag vill verkligen inte behöva bli igångsatt. Inte efter mina erfarenheter med det vid första förlossningen. Vill att det ska bli som med yngsta dottern som skedde spontant.

Ska försöka uppdatera lite oftare här nu igen. Men just nu måste jag fortsätta jäsa i soffan och äta min glass ;) Alldeles för varmt ute för denna höggravida mamma!

Presentation


29 år, sambo, mamma till nybliven 2-åring. Denna blogg kommer främst att handla om vår resa till ett efterlängtat syskon.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards